Технічна інвентаризація, технагляд, техобстеження,
реєстрація права власності, експертна оцінка,
дозвільні документи на будівництво,
комплексне обслуговування підприємств.

м.Київ, бул. Л.Українки, 26А, Печерська
+38(050)7420430 +38(097)1918808
м.Київ, вул. О.Кошиця, 4, Харківська
+38(050)7420430 +38(097)1918808
btiadvokat@gmail.com

Погодження намірів щодо улаштування засобів безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будівель та приміщень

Ананьєв Євген Олександрович
Ананьєв Євген Олександрович
+38(095)1425434
texinventarizacija@gmail.com

Питання інклюзивності та облаштування безбар’єрного простору для маломобільних груп населення щороку стають все більш актуальними. Стосується це як світових масштабів загалом, так і нашої країни зокрема. В Україні питання інклюзивності та створення безперешкодного доступу для усіх категорій громадян регламентуються на державному рівні. Стосується це всіх сфер діяльності, зокрема освіти та науки, медичної галузі, фінансового сегмента, торгівлі та надання послуг.

Ще у 2018 році в країні затверджено ДБН В.2.2-40:2018, де встановлено чіткі вимоги, стандарти та нормативи щодо організації навколишнього простору з урахуванням потреб маломобільних груп населення. Однак сьогодні, беручи до уваги наслідки агресії росії на території України, ці аспекти набувають особливої важливості.

Для кого актуальні питання створення безперешкодного доступу?

Згідно законодавчого трактування до категорії маломобільних груп населення входять такі особи:

  • люди з проблемами в роботі опорно-рухового апарату;
  • інваліди, що не мають або втратили кінцівки;
  • особи з порушеннями зору чи слуху;
  • вагітні жінки та батьки з дітьми у візочках;
  • особи похилого віку.

Крім того, вільний та безперешкодний доступ до всіх об’єктів навколишнього простору — це актуальне питання буквально для кожного члена суспільства. Великі сумки, валізи, габаритні вантажі чи поклажі суттєво ускладнюють пересування, а іноді навіть повністю унеможливлюють доступ до окремих будівель, споруд чи приміщень. Саме тому, вимоги ДБН щодо організації безбар’єрного простору стосуються всіх фізичних та юридичних осіб, що проводять підприємницьку діяльність, пов’язану з продажем товарів чи наданням послуг. Крім того, стандарти та норми щодо безперешкодного доступу та інклюзивності стосуються житлового сектору. Виключенням є тільки індивідуальне житло.

Таким чином кожен медичний заклад, аптека, школа, дошкільний чи позашкільний заклад, а також фінансова установа, ТРЦ чи магазин мають подбати про встановлення пандуса, переоснащення вхідної групи та наявність інших елементів доступності, відповідно до законодавства. Але якщо всередині будівлі чи приміщення створити відповідні умови дещо простіше, то переобладнання об’єктів нерухомості ззовні — складніша справа. Будь-які зміни будівель чи споруд регулюються Законом про містобудівну діяльність. І обладнання безбар’єрного простору не є виключенням. Згідно з нормами Закону усі зміни мають погоджуватися органами місцевого самоврядування. У випадку переобладнання вхідної групи мова йде про погодження намірів щодо такого будівництва.

Особливості та переваги процедури

Процес погодження намірів щодо улаштування засобів безперешкодного доступу для маломобільних категорій населення регламентується Порядком, що був затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 30 червня 2021 року №668. Відповідно до положень цього документу процес створення безбар’єрного доступу суттєво полегшується. Зокрема:

  • будівництво пандуса чи переобладнання вхідної групи можна здійснювати без отримання документів щодо права на будівництво;
  • переоснащення будівель можливо без надання права власності чи права користування земельною ділянкою;
  • зведені елементи доступності не підлягають прийняттю в експлуатацію.

Таким чином, підприємству, установі чи організації необхідно отримати лише один документ — лист про погодження намірів. Після чого можна починати будівництво, відповідно до чинних стандартів та правил, а далі — безперешкодно користуватися оновленою вхідною групою. Завдяки спрощеній процедурі є можливість суттєво спростити процес облаштування засобів доступності, виключити довгу бюрократичну тяганину та перепони на шляху до інклюзивного  простору.

Законодавчі особливості погодження намірів. Постанова КМУ №668.

При влаштуванні елементів доступності варто брати до уваги, що норми ПКМУ не поширюються на нове будівництво згідно з проєктами, а також реконструкції, переоснащення, реставрації та капітальні ремонти, відповідно до проєктної документації. В усіх інших випадках наміри щодо облаштування безбар’єрного доступу узгоджуються у відповідності до такого порядку:

  • розроблення проєктної документації на влаштування засобів безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення атестованими фахівцями компанії чи підрядною організацією;
  • підготовка пакета документів та заяви про наміри улаштування засобів безперешкодного доступу для МГН;
  • подача документів до органів місцевого самоврядування;
  • розгляд наданої документації та заяви профільними фахівцями державного органу;
  • перевірка відповідності намірів законодавчим вимогам, нормативам та будівельним стандартам;
  • погодження документа відповідним листом або надання зауважень щодо пакета документів.

Важливо враховувати ситуації, коли орган місцевого самоврядування може надати відмову або повернути документи на доопрацювання. Це відбувається у таких випадках:

  • Замовник подав неповний пакет документів;
  • проєктні рішення не відповідають вимогам чинного українського законодавства.

Орган місцевого самоврядування розглядає документи протягом п’яти робочих днів. Після чого надсилає погодження чи зауваження. У випадку, якщо відповідь не надана протягом цього терміну, наміри вважаються погодженими за замовчуванням.

Переваги співпраці з БТІ Адвокат

Фахівці компанії мають значний досвід у сфері оформлення та погодження будівельної документації. Експерти виконують усі роботи в максимально стислі терміни з належним рівнем якості та професіоналізму. Узагальнено процес співпраці з Замовником можна звести до таких пунктів:

  • виїзд безпосередньо на об’єкт, проведення обмірних робіт та фотофіксація, термін —  1 робочий день;
  • розробка робочої документації — 7 робочих днів;
  • підготовка візуалізації об’єкта — 3 робочі дні;
  • погодження документації з власником нерухомості, у випадку якщо замовник орендує приміщення;
  • підготовка пакета документів та заяви, передача до органів місцевого самоврядування — Київської міської державної адміністрації — 3 робочі дні;
  • отримання відповіді та передача погодження замовнику — 5 робочих днів.

Фахівці здійснюють повний супровід процесу отримання погодження, виконують всі роботи якісно та оперативно.

Порядок влаштування засобів безперешкодного доступу осіб з інвалідністю та інших маломобільних груп населення до будинків, будівель та приміщень затверджений Постановою Кабінету Міністрів України №668 від 30.06.2021 року.

Напишіть нам