Ви придбали квартиру в новозбудованому будинку. Не забудьте про державну реєстрацію в Укрдержреєстрі, тому що тільки після неї у Вас з’являється право власності на нерухоме майно.
Відповідно до Порядку державної реєстрації прав на нерухоме майно та їх обтяжень (Постанова КМУ №868 від 17.10.2013 р.), держ. реєстрація права власності на нову квартиру здійснюється в органах Укрдержреєстру за місцем знаходження майна.
Документи для реєстрації
Від заявника:
Для реєстрації Ви, як заявник, надаєте заяву, паспорт (і довіреність, якщо дієте від іншої особи).
Також необхідний документ, що підтверджує придбання об’єкту нерухомості (інвестиційний договір, договір про пайову участь, договір купівлі-продажу майнових прав тощо), зокрема:
– при участі у фонді фінансування будівництва – довідка про право довірителя на набуття у власність об’єкта інвестування;
– при придбанні безпроцентних (цільових) облігацій – договір купівлі-продажу облігацій та документ, що підтверджує закріплення відповідного об’єкта інвестування за власником облігацій (договір резервування, бронювання тощо);
– при придбанні майнових прав на об’єкт нерухомості – договір купівлі-продажу майнових прав.
У разі проведення державної реєстрації права власності на об’єкти нерухомого майна, побудовані в результаті діяльності житлового, житлово-будівельного, дачного, гаражного чи іншого кооперативу, необхідно надати:
– довідку житлового, житлово-будівельного, дачного, гаражного чи іншого кооперативу про членство в кооперативі та внесення таким членом кооперативу пайового внеску в повному обсязі;
– технічний паспорт на об’єкт нерухомого майна.
Від забудовника:
– підтвердження руху (виникнення, перехід і припинення) прав на земельну ділянку (крім випадків реконструкції об’єктів нерухомого майна без зміни зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані);
– підтвердження (виникнення, перехід і припинення) права власності на об’єкт до проведення реконструкції (у разі проведення реконструкції об’єкта нерухомого майна);
– посвідчення прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта;
– підтвердження присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси (крім випадку, коли в результаті реконструкції об’єкта нерухомого майна його адреса не змінилася);
– затверджений забудовником список фізичних і юридичних осіб, чиї кошти залучалися на інвестування (фінансування) об’єкта будівництва.
Від кооперативу (після прийняття будинку в експлуатацію):
– підтвердження руху (виникнення, перехід і припинення) прав на земельну ділянку (крім випадків реконструкції об’єктів нерухомого майна без зміни зовнішніх геометричних розмірів їх фундаментів у плані);
– посвідчення прийняття в експлуатацію закінченого будівництвом об’єкта;
– підтвердження присвоєння об’єкту нерухомого майна адреси (крім випадку, коли в результаті реконструкції об’єкта нерухомого майна його адреса не змінилася);
– затверджений загальними зборами кооперативу список членів кооперативу.
Після закінчення 5 робочих днів (терміну, відведеного законом на реєстрацію права власності на об’єкт нерухомого майна) заявнику видається Свідоцтво про право власності на нерухоме майно, внаслідок чого він є повноправним власником квартири.