З січня 2013 року в Україні діє Єдиний реєстр, в якому реєструються всі речові права на нерухомість, а також всі обтяження. Законодавчо встановлено порядок ведення цього реєстру, а також роботи з ним:
- пошук цікавлять заявника відомостей;
- оформлення прав власності з реєстрацією їх у реєстрі;
- відкриття, заповнення, а також закриття різних розділів реєстру;
- внесення поточних змін до реєстру і скасування внесених записів;
- видача виписок з реєстру.
Якщо необхідно внести зміну до реєстру, то зацікавлена особа звертається до держреєстратора із заявою у двох примірниках і необхідними документами, перелік яких також можна дізнатися в органі реєстрації. Заяви реєстратор присвоює номер, в подальшому номер також присвоюється тому рішенню, яке було прийнято за заявою. Усі реквізити вносяться в єдину електронну систему і знайти цікаву інформацію в ній тепер набагато простіше.
Державній реєстрації підлягають не тільки первинні операції з нерухомістю, але й зміни, які внесені в угоду, а також інформація про те, що угода вже недійсна. Реєстрація даної інформації відбувається шляхом внесення змін в ту запис, який вже є в Єдиному реєстрі. Зміни до реєстру вносить той же державний реєстратор, який засвідчує угоду, що стала причиною змін. У реєстрі при цьому відображається:
- інформація про підстави, які стали причиною зміни угоди або ж інформація про її повне припинення;
- відомості про нотаріуса, який посвідчив правочин із зазначенням дати та номера реєстрації цієї угоди в нотаріальному реєстрі;
- номер та серія нотаріального бланка, на якому міститься текст угоди;
- найменування судової інстанції, яка прийняла рішення про припинення угоди (якщо угода припинені судом) із зазначенням дати набрання рішенням чинності;
- відомості про тих записах, які складають суть змін в угоді, із зазначенням дати реєстрації цих змін;
- відомості про держреєстратора, який реєструє зміни до угоди.
Після того, як державна реєстрація змін в угоду здійснена, реєстратор видає виписку з реєстру кожної зі сторін угоди або їх представникам. Законом встановлено плату за те, що проводиться реєстрація змін в угоду. Якщо потрібно внести відомості про припинення угоди, то плата не стягується.