Технічна інвентаризація, технагляд, техобстеження,
реєстрація права власності, експертна оцінка,
дозвільні документи на будівництво,
комплексне обслуговування підприємств.

м.Київ, бул. Л.Українки, 26А, Печерська
+38(050)7420430 +38(097)1918808
м.Київ, вул. О.Кошиця, 4, Харківська
+38(050)7420430 +38(097)1918808
btiadvokat@gmail.com

Будівельний паспорт

Васильев Александр Александрович
Васильев Александр Александрович
+38(095)2943437
btiadvokat@gmail.com
Скрыпник Сергей Владимирович
Скрыпник Сергей Владимирович
+38(067)1794260
+38(050)2044560
btiadvokat@gmail.com

Діючі в Україні регламенти зобов’язують проводити роботи по зведенню та реконструкції об’єктів нерухомості, які мають площу менше 300 кв. метрів і висоту не більше 2-х поверхів, у відповідності з будівельними паспортами. Подібні вимоги відносяться і до благоустрою земельних ділянок, територій, а також зведення господарських споруд, гаражів і дачних будиночків.

Оформлення будівельного паспорта проводиться в порядку, встановленому статтею 27 Закону України №3038-VI, прийнятого в 2011 році. Під будівельним паспортом розуміється документ, що визначає ряд вимог до розміщення і зведення об’єкта нерухомості. Оформлення будівельного паспорта дозволяє забудовнику зводити будівлі або споруди без проектної документації.

Будівельний паспорт

Як отримати будівельний паспорт в Києві?

Оформлення будівельного паспорта проводиться відповідно до встановленого чинним законодавством порядку. Отримати будівельний паспорт на приватний будинок в Києві можна на Хрещатику в Департаменті містобудування та архітектури. Заява та документи, необхідні для оформлення дозвільних паперів, подаються до канцелярії установи. Їх проходження по інстанціях можна відстежувати по телефону. Для цього потрібно знати вхідний номер документів, зданих на оформлення будівельного паспорта. Зателефонувавши до канцелярії і повідомивши вхідний номер поданих паперів, можна отримати відповідь про те, на якій стадії розгляду перебуває подана в Департамент заява.

Перш, ніж отримати будівельний паспорт в Києві, поданому пакету документів доведеться пройти експертизу в трьох інстанціях – у архітектора району за місцем знаходження об’єкта, а також в юридичній та інженерній службах Департаменту. Отримати будпаспорт можна на підставі таких документів, як:

• типова заява на оформлення будівельного паспорта;
• завірена у нотаріуса копія документа, що підтверджує право власності на ділянку, призначену під будівництво;
• план ділянки передбачуваної забудови, в масштабі 1:500, з нанесенням підземних і наземних комунікацій, «червоних ліній», з зазначеними на ньому відстанями між об’єктами і кордонами з сусідніми ділянками. Документ в обов’язковому порядку повинен бути узгоджений з газовими службами.

В окремих випадках для того, щоб оформити будпаспорт на будинок може знадобитися проект споруджуваного об’єкта.

Замовити будівельний паспорт на приватний будинок в Києві доведеться і при реконструкції житлових приміщень в багатоквартирних будинках. До списку документів в такому випадку додається письмова згода сусідів і балансоутримувача будівлі на проведення таких робіт. Вона може бути завірена печаткою ЖЕКу або нотаріусом.

Вимоги до документів, що подаються на отримання будівельного паспорту на будинок

Перед подачею документів в Департамент містобудування необхідно добре розібратися в тому, як оформити будівельний паспорт, не роблячи зайвих помилок. Наприклад, план, що входить в пакет необхідних для отримання паспорта документів повинен бути складений на ксерокопії топографічної зйомки ділянки забудови, завіреної КМДА. На нього наносяться всі об’єкти майбутніх будівель, під’їзди і відстані до кордонів сусідів. До плану додається експлікація всіх будівель і споруд, які заплановано розташувати в майбутньому на ділянці. Будівельному паспорту на будинок, дійсно, знадобляться ці документи.

При проходженні експертизи інженерних служб будуть потрібні технічні умови (ТУ) на підключення до споруджуваного об’єкту інженерних комунікацій, якщо їх використання передбачено в проекті. До них відносяться водопостачання, каналізація, газові мережі та електрика.

Як оформити будівельний паспорт з мінімальними витратами?

Існують два варіанти того, як оформити будівельний паспорт – пройти всі етапи отримання документа самостійно або звернутися в компанію, що спеціалізується на підготовці дозвільних паперів.

Сучасний сервіс послуг дозволяє купити будівельний паспорт на приватний будинок. Вибір завжди залишається за забудовником. Тим, хто зібрався отримати будпаспорт, варто знати, що за усі довідки доведеться платити, а кожен невірно заповнений документ запускає процедуру отримання дозвільних документів з початку.

У кожної довідки і кожного документа є свій термін дії. Фактично, рішення купити будівельний паспорт дозволяє заощадити час, нерви і, в кінцевому підсумку, гроші. Саме отримання будівельного паспорта на будинок в Департаменті містобудування здійснюється на безоплатній основі. Термін розгляду – 10 днів.

Документ виготовляється в двох примірниках. Один надається забудовнику, другий передається в архів.

До будівельного паспорту на житловий будинок Ви прийдете в будь-якому випадку. Будівництво без цього документа прирівнюється до самобуду і легалізувати зведений об’єкт можна буде, тільки пройшовши весь шлях отримання дозвільної документації. Забудовники, що потрапляли в подібну ситуацію, відмінно знають про те, що оформити будівельний паспорт досить важко, коли об’єкт вже зведений. Будь-який експерт без особливих зусиль знайде в ньому тисячу невідповідностей СНіПам. Для того щоб купити будівельний паспорт в таких умовах доведеться дуже серйозно витратитись.

В обов’язки забудовника входить повідомлення Держархбудінспекції, яка знаходиться в районі зведення об’єкта, за один календарний день до початку робіт.

Які документи повинні бути у забудовника?

Починаючи роботи зі зведення об’єкта або з його реконструкції необхідно мати на руках комплект технічної будівельної документації, пам’ятку замовника. Разом з ними на руках у забудовника має бути повідомлення про початок будівельних робіт з відміткою про прийняття його відповідними установами. В процесі проведення робіт може виникнути необхідність внести зміни в план будівництва. В цьому випадку виникає питання про те, як оформити будівельний паспорт з урахуванням змін. Якщо ці зміни стосуються внутрішнього перепланування будинку, то можна нічого не робити. Отримання будівельного паспорта на будинок без внутрішнього перепланування в новій редакції Закону не передбачено.

При більш масштабних змінах вносяться коректування в уже існуючий документ. Вносяться вони в Департаменті містобудування за заявою забудовника.

Як купити будівельний паспорт в Україні?

Замовити будівельний паспорт в Києві або іншому регіоні країни можна у компаній, що спеціалізуються на цьому виді діяльності. Вартість їх послуг залежить від розміру об’єкта і складності оформлення дозвільних паперів. У пакет послуг компаній з отримання будівельного паспорта на будинок входять консультації, представництво інтересів і, безпосередньо, отримання дозвільних документів.

Вартість послуг в Києві в середньому становить 5000 гривень. За ці гроші співробітники компаній роблять викопіювання з генплану, топозйомку, готують правовстановлюючі документи на землю, повіряють їх у нотаріуса. Ними створюються ескізні наміри забудови і складається план земельної ділянки з усіма запланованими спорудами. Термін отримання дозвільних документів з моменту укладення договору на надання послуги – до 30 днів.

Як повинен виглядати будівельний паспорт на приватний будинок, які дані в ньому вказані?

У шапці або титульному аркуші документа стандартно вказують точну адресу об’єкта і персональні дані замовника. Далі потрібно вказати назву об’єкта і послатися на правовстановлюючі документи. Після вказуються всі технічні аспекти: ескізні проекти, плани, креслення та інше. А також повинні бути підписи місцевої влади з відділу містобудування та архітектури. Не забудьте перевірити дату видачі паспорта, можливо органи влади захочуть провести все попередніми числами, щоб їх не звинувачували в можливій затримці.

Будівельний паспорт на приватний будинок передбачає прив’язку до земельної ділянки. Тому, в необхідний пакет для отримання будпаспорта входять:

• перелік документів, які вказані вище;
• детальна схема забудови ділянки землі;
• пам’ятка замовнику.

Будівельний паспорт може відрізнятися в залежності від об’єкта, дані можуть бути іншими, але схожість є. Серед обов’язкових документів, цей вигідно відрізняється необмеженим терміном дії. Головне, щоб будівельний паспорт на приватний будинок відображав в собі всю важливу і необхідну інформацію.

Можливі причини відмови у видачі будівельного паспорта та відповідальність за відсутність дозвільних документів

Серед найпоширеніших причин відмови у видачі дозвільних документів – неправильне оформлення документів, неповна комплектація, а також невідповідність категорії земельної ділянки її майбутньому призначенню.

Отримати документи на будівництво можуть громадяни країни і іноземці, що мають посвідку на проживання в Україні.

За зведення об’єктів без будівельного паспорта передбачена кримінальна та адміністративна відповідальність. Об’єкти можуть бути знесені за рішенням суду. Штрафи за зведення об’єкта можуть бути накладені не тільки на власника будівлі, а й на тих, хто брав безпосередню участь в процесі зведення. Будинки, побудовані без дозвільних документів, не можна буде підключити до централізованих інженерних мереж.

Процес легалізації об’єктів, зведених без будівельного паспорта, може тривати більше року. У найближчих планах Верховної Ради стоїть підвищення розміру штрафних санкцій за самовільні забудови.

rysunokrysunok-2 rysunok-3 rysunok-4 rysunok-5

Напишіть нам