Навіщо потрібен будпаспорт?
Перед початком будівельних робіт слід пройти певні процедури, зібрати пакет документів і тільки потім приступати до процесу. Все це строго прописано в законодавстві нашої країни. Отже, будемо розбиратися, що ж необхідно зробити. Щоб будівельна діяльність не виявилася протизаконною необхідне:
- оформлення та отримання будпаспорта;
- отримання техумов для підключення газу, води і електрики;
- надання проектної документації (необов’язковий пункт);
- попередження ДАБІ про процес забудови.
Нас в цьому переліку особливо цікавить перший пункт, тому докладно зупинимося на тому, як оформити будівельний паспорт в Києві і області. Адже, якщо забудовник отримує будпаспорт, то він автоматично звільняється від наступних пунктів: отримання вихідних даних для проектування, сам процес складання проекту, затвердження проектної документації тощо.
Варто враховувати, що для зведення приватного будинку, дачного або садового будиночка, гаража або господарської споруди наявність будівельного паспорта є обов’язковим. А ось для некапітальних і непостійних (тимчасових) будівель такий документ не оформлюється. У будпаспорті прописується чітке розміщення споруди на ділянці землі, туди вписують технічні параметри і норми. При оформленні зазначеного документу потрібно дотримуватися:
- певних державних будівельних норм (ДБН);
- документації місцевого органу влади (при забудові на території населеного пункту);
- детального плану інших ділянок і їх кордонів;
- планування садових товариств.
Як отримати будпаспорт?
Українське законодавство детально пояснює порядок отримання будпаспорта. Все починається зі звернення замовника до місцевого органу управління та подачі пакету документів, куди входять:
- заява про видачу будпаспорта;
- правовстановлюючі документи на володіння і використання (копія);
- дозвіл співвласників (якщо такі є);
- будівельна ліцензія та проект (не обов’язково);
- ескіз (плани на забудову): розташування будівель і споруд на ділянці, кордони інших об’єктів і лінії інженерних мереж, габарити фасадів і плани об’єкта, системи інженерного постачання.
Що стосується термінів, то існує зобов’язання місцевих органів в десятиденний термін ознайомитися з документами і прийняти зважене рішення. Варіантів не так багато: видача будівельного паспорта або повернення документів з поясненням, над чим варто попрацювати. Відмова можлива, якщо пакет документів виявився неповним або під час перевірки були виявлені невідповідності будівельним нормам у самого об’єкта.
Особливості оформлення будівельного паспорта в Києві і по області
Зрозуміло, що в столиці діють ті ж законодавчі акти, що і по всій території країни. Тому порядок дій залишається тим самим. Ми просто більш детально розпишемо процес і підкажемо пару лайфхаків. Паспорт на будівництво в столиці отримують на головній вулиці міста – Хрещатику. Там розмістився Департамент містобудування та архітектури. Всі документи, які потрібні для отримання довгоочікуваного будпаспорту, направляють до канцелярії цієї установи. Якщо Ви дуже поспішаєте або просто хочете відстежувати ситуацію, то можна легко дізнатися, як йдуть справи. Відстежують документи по інстанціях за допомогою телефону. Просто випишіть вхідний номер документів, які були передані для оформлення будпаспорта. А потім – дізнавайтеся, яку саме стадію розгляду проходять документи.
Перед тим, як Ви будете тримати будівельний паспорт в руках, Ваш комплект документів чекає трирівнева експертиза. Спочатку вивчати їх буде архітектор того району, де передбачається будівництво. Потім інженерна служба Департаменту, і остання інстанція – юридична служба.
Щоб забезпечити максимально швидкий, якісний і позитивний результат радимо Вам звернутися до наших фахівців. Таку процедуру ми проходили не один раз, тому досвіду предостатньо.